Den största hälsoupptäckten NÅGONSIN?

Lider du av en eller flera av dessa begränsande hälsoproblem?

  • Dålig sömn – längtar efter en god natts sömn
  • Energibrist och tar dig nätt och jämt genom dagen
  • Kämpar för att gå ned i vikt
  • Liten eller ingen sexlust eller sexförmåga
  • Högt blodtryck eller andra hjärtproblem
  • Ständigt alert – kidnappad av en hjärna på högvarv
  • Oro och rädslor hindrar dig från att njuta av livet
  • Lider av smärta och värk

För många människor är dessa problem en del av vardagen. Och ändå finns det tiotusentals som tidigare haft dessa problem och blivit kvitt dem för gott. Hur?
 

En hälsoupptäckt som kan ha en dramatisk påverkan på ditt liv!

Jag vill dela med mig av en närmast okänd hemlighet jag upptäckte strax efter att jag fyllt 40. Denna upptäckt hjälpte mig bli kvitt mina egna problem och har hjälpt många av dem jag delat det med sedan dess. Chansen är stor att det kommer hjälpa dig också, så läs gärna vidare.

Jag heter Anders Olsson. Kanske känner du till mig? Jag är en internationellt verksam hälsocoach som bor strax utanför Stockholm. Innan jag hjälpte andra till bättre hälsa var jag en framgångsrik affärsman. Jag startade mitt egna IT-företag 1990 och började importera datorer från Taiwan. Femton år senare ”hade jag allt”. Men min jakt på pengar, ”framgång” och prylar hade dränerat mig på energi och jag var på väg att bli utbränd.


Vid den här tiden var min stress skyhög. Jag gick igenom en skilsmässa och mitt personliga liv var allt annat än bra. Oro och rädslor och plötsliga, oförklarliga, utbrott av irritation och ilska blev mina ständiga följeslagare. Min energi minskade och jag fick svårt att koncentrera mig och hålla fokus. Efter många år av hårt arbete med sena nätter och kvällar, oavsett hur givande, hade tagit ut sin rätt och jag var på väg att bli utbränd. Kanske har du själv varit med om något liknande.


Jag var verkligen i behov av en lösning på mina hälsoproblem. Efter att ha sökt i åratal upptäckte jag hemligheten i en bok som var helt inriktad på denna upptäckt. När jag läste boken blev det uppenbart att detta var den avgörande pusselbiten för att lösa mina hälsoproblem. Jag testade….och det fungerade! Även om det inte skedde över natten, fick jag mitt liv tillbaka med massor av energi och möjlighet att njuta av livet fullt ut. Jag förbättrade min sömn och hade äntligen fått tillgång till ett kraftfullt verktyg för att minska hastigheten i min överhettade hjärna. Och det kan du också göra. Detta är en universell upptäckt som gäller alla människor.

Och hemligheten är…

Tadadadaaa – stor drumvirvel tack 🙂 Jag vill härmed dela med mig av denna hemlighet med dig. Det har hjälpt tiotusentals människor bli av med alla möjliga typer av hälsoproblem. Hemligheten är att andas på ett bra sätt. Just det, andning!

Medveten Andning är extremt enkelt att implementera i ditt dagliga liv och det ger vanligtvis snabba och mätbara resultat. Och det bästa är att du knappt behöver göra någonting – ändra bara dina dagliga andningsvanor litet, för att uppleva alla de fördelar som står att finna i ett energigivande, syresättande andetag.

Medveten Andning kan hjälpa dig också!
Du kan:

  • Lugna ned en överhettad hjärna och få inre frid
  • Sov som ett barn och vakna upp full av energi
  • Minska på rädslor, oro, nervositet och konflikter
  • Förbättra din sexuella förmåga
  • Få mer uthållighet och återhämta dig snabbare vid fysisk aktivitet
  • Åstadkom mer med mindre ansträngning
  • Öka din kreativitet och förbättra din kommunikationsförmåga
  • Gå ned i vikt utan kamp
  • Ha hög energi för att kunna njuta av livet fullt ut

Är Medveten Andning något för dig?

Gör vårt 2-minuters andningstest och få en bild av din nuvarande hälsostatus.

Traditionell skolmedicin känner till andningens betydelse

När jag började tränga djupare in i andningens fascinerande värld blev det snabbt uppenbart att jag inte var den enda med denna kunskap. Traditionell skolmedicin bekräftar min upptäckt – det är det första som kollas vid barnafödsel och panikattacker och efter olyckor eller operationer. Så hur kommer det sig att du inte har hört om detta tidigare, undrar du kanske? Troligtvis är det för att det är för enkelt och därför inte riktigt passar in i vårt samhällsekonomiska system. Men, fler och fler läkare har insett den otroliga läkekraft som finns inbyggt i bra andningsvanor.


Prof. Konstantin Buteyko

Endast 29 år gammal hade läkaren och professorn Konstantin Buteyko utvecklat ett skyhögt blodtryck på 220/120. Som läkare visste han alltför väl att han inte skulle leva mer än ett år eller två om han inte kom tillrätta med sina problem. Han botade sig själv med denna upptäckt och ägnade de resterande 50 åren av sitt liv till att hjälpa tiotusentals människor bli av med sina hälsoproblem genom att undervisa dem i hur de förbättrar sina andningsvanor.

Dr. John Flutter

Den välkände tandläkaren John Flutter från Australien upptäckte kraften i våra andningsvanor för över 30 år sedan. Dr. Flutter noterade att de korrigeringar han gjorde på sina patienter inte hade någon bestående effekt. Han gjorde denna briljanta upptäckt när han började lete efter alternativ till att sätta in tandställningar och dra ut tänder. Dr Flutter, som har föreläst i 65 länder över hela världen, säger:

Det enskilt viktigaste du kan göra för att förbättra ett barns hälsa är att se till att de andas genom näsan.

Dr. Andrew Weil

Dr. Andrew Weil är välkänd över hela världen tack vare att han under lång tid varit en föregångare och ledande kraft för att sprida integrativ medicin. Inom integrativ medicin ses läkning som en helhet där kropp, tankar, känslor och själ hänger ihop och påverkar varandra. Dr. Weil, som har sålt mer än 10 miljoner hälsoböcker, säger:

Om jag var tvungen att begränsa råden om ett hälsosamt liv till ett enda tips, då hade det varit att helt enkelt lära sig andas på ett bra sätt.

Våra kunder ÄLSKAR Medveten Andning!

15 års fruktansvärd ångest som bortblåst med rätt andning

Jag har under 15 år haft fruktansvärd ångest, oro, nervositet och inre stress. Jag har provat med allt för att bli av med det. Till och med ångestdämpande medicin och mindfulness. Tills jag läste boken Medveten Andning och började andas genom näsan och följa bokens exempel och råd. Ångesten, inre stressen, oron och nervositeten är som bortblåst.

På 4 veckor har jag sovit fler hela nätter än jag gjort sammanlagt på 30 år!

Sedan jag var tjugo år har jag haft stora sömnproblem som bara blivit värre och värre. Jag har sovit konstant med öppen mun och vaknat mellan 5-10 gånger varje natt. Nu har jag provat att tejpa i några veckor och har sovit fler hela nätter än jag gjort på 30 år sammanlagt Sovtejpen har gett mig ett nytt liv. Stort tack!

Andningsträningen är som ett mirakel efter 20 år av svåra hälsoproblem

Sedan diagnosen fibromyalgi för 20 år sedan har jag haft en stark inre stress, låg energi, mycket värk, svårt att sova m.m. För en tid sedan kom jag i kontakt med Medveten Andningsträning. Jag mår så mycket bättre sedan jag börjat andas in och ut genom näsan och dagligen tränar med Relaxatorn. Det känns som att ett mirakel har skett !!

Vetenskaplig forskning bekräftar den läkande kraften i vårt andetag

Det finns en uppsjö av forskningslitteratur som bekräftar kopplingen mellan bra andning och hälsa, såväl som sambandet mellan försämrad andning och hälsoproblem. I min bok, Medveten Andning, finns det fler än 120 vetenskapliga referenser. Bevisen är otvetydiga – ju sämre vi andas, desto sämre hälsa har vi.

  • Connector.

    Dålig lungfunktion - a predictor of mortality

    I en studie vid universitetet i Buffalo som pågick under 29 år fann man en tydlig koppling mellan försämrad lungfunktion och en för tidig död. – Chest 2000

  • Connector.

    Hyperventilering vanligt bland akutpatienter

    På en större akutmottagning i USA kontrollerades 8 607 patienter. Hela 45 procent hade värden som innebar att de hyperventilerade (överandades). – American Journal of Medicine 1974

  • Connector.

    Munandning leder till problem med snarkning

    I en studie med en grupp fullt friska personer täpptes näsborrarna till så att försökspersonerna bara kunde andas genom munnen när de sov. Alla deltagare började snarka redan första natten. En person fick sömnapné (andningsuppehåll). Samtliga upplevde också att de hade sovit sämre. – Otolaryngology: Head Neck Surgery 1981

  • Connector.

    Minskad lungfunction ökar dödlighet i hjärt/kärlsjukdomar

    Det finns starka epidemiologiska bevis som tyder på att nedsatt lungfunktion är en markör för ökad dödlighet i hjärt/kärlsjukdomar oberoende av ålder, kön och rökvanor. – Chest 2005

  • Connector.

    Munandning ökar utflödet av vatten

    Studien visade att näsan är effektivare än munnen på att behålla vatten i kroppen. 42 procent mer vatten behålls vid utandning genom näsan jämfört med munnen. Studien visade också att munandning ökade andningsvolymen med 9%. – Rhinology 2006

  • Connector.

    Samband mellan metabolt syndrom och nedsatt lungfunktion

    I en taiwanesisk studie, med över fyrtiotusen deltagare, fann man att metabola syndromet var avsevärt mycket högre hos personer med nedsatt lungfunktion jämfört med personer med normal lungfunktion. – Obesity 2006

Är Medveten Andning något för dig?

Gör vårt 2-minuters andningstest och få en bild av din nuvarande hälsostatus.

En bra andning kan förändra ditt liv

Försämrade andningsvanor berövar din kropp livsviktigt syre vilket sätter ned din förmåga att förbränna fett, tillverka energi, tänka en tanke, röra en muskel, smälta mat eller ta hand om en bakterie. Det glädjande är att försämrade andningsvanor kan förbättras så att de negativa hälsoeffekterna kan vändas.

En studie på 40 personer som genomfört 28-dagars Medveten Andningsträning visade att förbättrade andningsvanor har en signifikant positiv påverkan på en mängd olika områden som minskad stress, bättre sömn, ökad koncentrationsförmåga och mer energi.

Som du kan se upplevde hela 43% en stor förbättring avseende sömn och 35% upplevde att deras energinivå hade förbättrats markant.


Redan år 1870 beskrev den berömde advokaten och målaren George Catlin upptäckten i sin fascinerande bok Shut Your Mouth and Save Your Life. Catlin spenderade 30 år av sitt liv med att måla och dokumentera de Nordamerikanska Indianernas liv. Tack vare Indianernas uråldriga visdom kunde han bota sig själv efter att, med sina egna ord, ha:

…sedan barnsben fram till medelåldern lidit av allt utom döden från denna enerverande och onaturliga ovana av att andas genom munnen.


Sa vi att våra kunder ÄLSKAR oss?

Ingen astma-medicin på snart 2 månader, helt fantastiskt!!!

Tack för en fantastisk kurs och för min egen del en revolutionerande upptäckt. Innan din kurs tog jag Bricanyl ca 2- 5 ggr per dag och ca 2 puffar av kortisonsprayen Pulmicort. Direkt efter kursen började jag tillämpa kunskapen och kände omgående en helt otrolig förbättring!! Jag är dig evigt tacksam! Du har på ett sätt räddat mitt liv.

11-åring slapp bröstsmärtor och pacemaker

Arsal blev ordinerad Verapamil mot sina hjärtrusningar. Men medicinen hade biverkningar. 4-5 gånger i veckan fick han så svåra bröstsmärtor att han började gråta. Doktorn förklarade att på grund av bieffekterna av medicinen (bröstsmärtor) kunde han inte öka dosen, så därför skulle Arsal behöva en pacemaker. Med Medveten Andning försvann smärtan redan första dagen och ingen pacemaker behövdes.

Svåra magsmärtor försvann på 10 minuter med Medveten Andning

På dag två med en jobbig magkatarr fick jag för mig att prova Medveten Andning. Magsmärtorna gjorde att jag inte ens kunde stå rakt. Jag blev helt förbluffad över hur snabbt smärtan lindrades och helt försvann inom 10 minuter. Jag kunde knappt tro det var sant då jag natten innan legat och vridit mig i smärtor utan att veta att min hjälp stod att finna i mitt andetag!

Är Medveten Andning något för dig?

Gör vårt 2-minuters andningstest och få en bild av din nuvarande hälsostatus.

Vad Medveten Andning kan göra för dig

Bli kvitt hälsoproblemFörbättra idrottsprestation
Minska stress och oroSnabba upp personlig utveckling