Optimal Idrottsprestation

Varmt välkommen till resurs-sidan för kursen Optimal Idrottsprestation. Här kan du titta på de två lektioner som ingår i utbildningen, ladda hem PowerPoint-presentationerna vi går igenom (i pdf-format) samt ladda hem dokumenten 28-dagars Medveten Andningsträning och Fystester före och efter 28-dagars och utvärdering.

<a>Lektion 1</a>

Optimal Idrottsprestation lektion 1

  • En bra andning utgör grunden för en bestående hälsa, energi och harmoni
  • Hur kan jag förbättra min andning utanför träningsarenan? Genomgång av 28-dagars programmet Medveten Andningsträning. Ladda hem 28-dagars här
  • Leder andningsträningen till någon skillnad avseende, styrka, uthållighet och återhämtning? Ladda hem Fystester före och efter här
  • Hemuppgift: Göra 28-dagars Medveten Andningsträning
  • Hemuppgift: Göra Fystester före och efter 28-dagars Medveten Andningsträning (frivilligt)
  • PowerPoint-bilder från lektion 1 (i pdf-format)

Inspelning lektion 1

<a>Lektion 2</a>

Optimal Idrottsprestation lektion 2

  • Reflektion 28-dagars Medveten andningsträning
  • Reflektion Fystester
  • Fördelar med CO2Aerobics
  • Simulera höghöjdsträning på havsnivå
  • Medveten Andnings fem principer för en bra andning
  • Medveten Andning vid olika sporter
  • Utvärdering (i pdf-format)
  • PowerPoint-bilder från lektion 2 (i pdf-format)

Marit Björgen andas 25-30 andetag per minut

Inspelning lektion 2