Ambulanssjukvårdare: Alla borde ha en Relaxator!

Jag jobbar inom ambulanssjukvården på Gotland. När jag hade gjort 28-dagarsprogrammet så följde det sig lagom till en hälskontroll på jobbet. Jag hade då använt Relaxatorn i en månad, sovit med tejpad mun på natten, tränat med stängd mun m.m. När jag gjorde min hälsokontroll blåste jag 7 Liter luft i PEF-mätaren och min vilopuls hade gått ner från 48 till 42 slag per minut.

Alla mina värden var så bra att läkaren som gjorde hälsokontrollen häpnade. Andningsregulatorn har hjälpt mig väldigt mycket, alla borde ha en sådan.

När jag sover på nätterna med tejpad mun så snarkar jag inte, det går också bra utan tejp när man lär sig att andas med näsan. Ett tips till alla som snarkar – gå Grundkursen i Medveten Andning och lär er kunskapen. Det hjälper också många att antingen bli av med många hälsoproblem och sjukdomar, eller i vartfall lindra dem.

Alla mina kollegor borde gå kurs i Medveten Andning

Vilken glädje det blev när jag fick nys om Instruktörskursen i Medveten Andning. Tack för en jättebra kurs, vilken kunskap jag fick! Mycket av det jag lärde mig har jag också användning av inom sjukvården. Vi kör ofta patienter som har problem med andningen, vilket gör dem högprioriterade. Alla mina kollegor borde gå denna kurs.

PHTLS-utbildning (Pre Hospital Life Support) har många gått inom ambulanssjukvården i hela världen, och det handlar mycket om just andning.

  • A. Airway = Kolla så att patientens luftvägar är fria.
  • B. Breathing = Hur patienten andas och om andningen är tillräcklig.
  • C. Circulation= Som det låter, bra cirkulation till kroppens alla organ.
  • D. Disability = Patientens medvetandegrad, känsel, rörelseförmåga.
  • E. Exposure = Skydda patienten mot omgivningen.

Tänk att hela PHTLS-konceptet påminner om Medveten Andning och hur bra man mår om man andas rätt med bl a näsandning. Att man använder diafragman gör också att man får magmuskler och jag har märkt att min hållning har blivit bättre – jag går numera mer upprätt och stolt.

Tack Anders, just nu håller jag på att läsa din bok, Medveten Andning, och den är så bra.

– Leifi Jacobsson, 53 år, ambulanssjukvårdare, Visby

Artiklar

Join 50,000 others and receive two free chapters of the book Conscious Breathing

kundberättelser

GILLAR DU ARTIKELN?

Isåfall kommer du troligtvis gilla vårt nyhetsbrev AndningsNYTT som innehåller mängder av tips och inspiration för att hjälpa dig till mer energi, mindre stress, bättre sömn m.m. Nyhetsbrevet kostar inget och utkommer cirka sex gånger per år.

Registrera dig för vårt Nyhetsbrev, som kommer ut varannan månad, och få två kapitel ur vår bok

MEDVETEN ANDNING,

Grunden för hälsa, energi och harmoni.

DELA GÄRNA DENNA SIDA

OM FÖRFATTAREN

Anders Olsson är föreläsare, utbildare och grundare av Medveten Andning och har skrivit boken med samma namn. Efter att i hela sitt liv haft en hjärna som gått på högvarv har han haft turen att stöta på verktyg som hjälpt honom slappna av och hitta sitt inre lugn. Det kraftfullaste av dessa verktyg har utan tvekan varit att förbättra andningen, vilket ledde till Anders beslut att bli världens främste expert inom andning. Det är snart 10 år sedan och sedan dess har han hjälp tiotusentals människor till en bättre hälsa och ökad livskvalité. Han är gästföreläsare på Arizona State University och har deltagit i en banbrytande andningsstudie på Stanford i USA. Anders vision är ”Tillsammans förändrar vi världen, ett andetag i taget”.

Anders Olsson

>

Gör som 50 000+, ange din e-post och få två kapitel gratis av boken Medveten Andning

Scroll to Top