Att träna med Relaxator – perfekt för dina magmuskler

Jag har alltid varit intresserad av hälsa och träning, hur det påverkar vårt välbefinnande samt prestation. Det har engagerat mig både privat och i de vägval jag gjort i arbetslivet. Jag har bland annat i 11 år varit platsansvarig och delägare i en stor tränings- och friskvårdsanläggning i Östersund. När jag i mitt nya företag Anettes Friskvård AB kom i kontakt med begreppet medveten andningsträning – fann jag ett verksamt och effektivt verktyg för att hjälpa mina klienter med bland annat stresshantering.

Jag ville även själv undersöka och mäta vad en förbättrad andningsteknik kunde bidra med i samband med träning. Det visade sig att den medvetna andningen påverkade mina träningsresultat i en mycket positiv riktning.

När jag tränar och enbart andas genom näsan, blir jag mer närvarande, fokuserad och koncentrerad. Andningen fungerar då som mental träning.

Magmuskelträning med Relaxatorn

Min nyfikenhet har medfört att jag laborerat, testat och kommit fram till ett mycket effektivt sätt att träna upp mina magmuskler på. När jag kör magmuskelträning med Relaxator – börjar jag med att ställa in munstycket på en hög siffra. Det gör att öppningen är liten och det blir tyngre att blåsa ut luften.

Jag pressar ut luften tills lungorna nästan är tomma, andas in ett nytt andetag genom näsan och pressar sedan åter ut luften genom min Relaxator. Jag gör sedan så många repetitioner som jag orkar. Övningen utförs lugnt och fokuserat.

Andningsträningen hjälper vid stela och spända muskler

Jag är även utbildad massör och märker tydligt hur andningsträningen hjälper mina klienter med deras stela och spända muskler. De lyckas på ett mer effektivt sätt och i en mycket större utsträckning att slappna av och därtill bli mjukare i kroppen. Fördelarna är många – en bra diafragmaandning stimulerar även kroppens bortforsling av diverse slaggprodukter.

Jag har sett många positiva effekter med andningsträning och rekommenderar verkligen alla dem som vill påverka sin hälsa, välbefinnande och prestationsförmåga samt att lyckas ge kroppen snabb och nödvändig återhämtning – allt genom att lära sig detta enkla och effektiva verktyg – Medveten Andning.

– Anette Österlund, 47 år, massageterapeut, Anettes Friskvård AB, Östersund

Artiklar

Join 50,000 others and receive two free chapters of the book Conscious Breathing

kundberättelser

GILLAR DU ARTIKELN?

Isåfall kommer du troligtvis gilla vårt nyhetsbrev AndningsNYTT som innehåller mängder av tips och inspiration för att hjälpa dig till mer energi, mindre stress, bättre sömn m.m. Nyhetsbrevet kostar inget och utkommer cirka sex gånger per år.

Registrera dig för vårt Nyhetsbrev, som kommer ut varannan månad, och få två kapitel ur vår bok

MEDVETEN ANDNING,

Grunden för hälsa, energi och harmoni.

DELA GÄRNA DENNA SIDA

OM FÖRFATTAREN

Anders Olsson är föreläsare, utbildare och grundare av Medveten Andning och har skrivit boken med samma namn. Efter att i hela sitt liv haft en hjärna som gått på högvarv har han haft turen att stöta på verktyg som hjälpt honom slappna av och hitta sitt inre lugn. Det kraftfullaste av dessa verktyg har utan tvekan varit att förbättra andningen, vilket ledde till Anders beslut att bli världens främste expert inom andning. Det är snart 10 år sedan och sedan dess har han hjälp tiotusentals människor till en bättre hälsa och ökad livskvalité. Han är gästföreläsare på Arizona State University och har deltagit i en banbrytande andningsstudie på Stanford i USA. Anders vision är ”Tillsammans förändrar vi världen, ett andetag i taget”.

Anders Olsson

>

Gör som 50 000+, ange din e-post och få två kapitel gratis av boken Medveten Andning

Scroll to Top