Att träna med Relaxator – perfekt för dina magmuskler

Anders Olsson Idrott, Kundberättelser Kommentera

Jag har alltid varit intresserad av hälsa och träning, hur det påverkar vårt välbefinnande samt prestation. Det har engagerat mig både privat och i de vägval jag gjort i arbetslivet. Jag har bland annat i 11 år varit platsansvarig och delägare i en stor tränings- och friskvårdsanläggning i Östersund.

När jag i mitt nya företag Anettes Friskvård AB kom i kontakt med begreppet medveten andningsträning – fann jag ett verksamt och effektivt verktyg för att hjälpa mina klienter med bland annat stresshantering. Jag ville även själv undersöka och mäta vad en förbättrad andningsteknik kunde bidra med i samband med träning.

Det visade sig att den medvetna andningen påverkade mina träningsresultat i en mycket positiv riktning. När jag tränar och enbart andas genom näsan, blir jag mer närvarande, fokuserad och koncentrerad. Andningen fungerar då som mental träning.

Magmuskelträning med

Relaxatorn

Min nyfikenhet har medfört att jag laborerat, testat och kommit fram till ett mycket effektivt sätt att träna upp mina magmuskler på. När jag kör magmuskelträning med Relaxator – börjar jag med att ställa in munstycket på en hög siffra. Det gör att öppningen är liten och det blir tyngre att blåsa ut luften.

Jag pressar ut luften tills lungorna nästan är tomma, andas in ett nytt andetag genom näsan och pressar sedan åter ut luften genom min Relaxator. Jag gör sedan så många repetitioner som jag orkar. Övningen utförs lugnt och fokuserat.

Andningsträningen hjälper

vid stela och spända muskler

Jag är även utbildad massör och märker tydligt hur andningsträningen hjälper mina klienter med deras stela och spända muskler. De lyckas på ett mer effektivt sätt och i en mycket större utsträckning att slappna av och därtill bli mjukare i kroppen. Fördelarna är många – en bra diafragmaandning stimulerar även kroppens bortforsling av diverse slaggprodukter.

Jag har sett många positiva effekter med andningsträning och rekommenderar verkligen alla dem som vill påverka sin hälsa, välbefinnande och prestationsförmåga samt att lyckas ge kroppen snabb och nödvändig återhämtning – allt genom att lära sig detta enkla och effektiva verktyg – Medveten Andning.

Anette Jonasson, 47 år, massageterapeut, Anettes Friskvård AB, Östersund

Dela gärna denna sida