AndningsNYTT

Nummer 3 - 2015

Hej subscriber !

Resan till USA, med 11 workshops på 10 dagar och en tv-intervju, var mycket lyckad. Feedback som "Life changing", "I have never experienced this much relaxation in my life" och "I get so calm and relaxed by just listening to you, I could sit here the whole day and just listen." pekar på att behovet av Medveten Andning fins även over there, vilket känns jätteskoj!

I detta nummer av AndningsNYTT kan du läsa om hur en förbättrad andning kan leda till bättre idrottsprestationer och snabbare återhämtning efter träning. Det finns mycket som tyder på att det finns en stor outnyttjad potential i vårt andetag när det gäller idrottande, oavsett om det är på motionär- eller elitnivå. Om du vill lära dig grunderna är du varmt välkommen att gå vår nya webinar-kurs "Optimal Idrottsprestation" som startar 16 juni.

May the force be with you :) !

/Anders Olsson

På 6 veckor kapade jag 10 minuter på milen med näsandning!

På 6 veckor kapade jag 10 minuter på milen med näsandning!

Redan efter ett par dagars andningsträning märkte jag förändring. Jag vaknade pigg och utvilad vid ca 5.00 på morgonen. Jag hade så mycket energi...visste knappt vart den kom ifrån. Jag la all fokus på hur jag andades när jag sprang. Ingen mjölksyra eller träningsvärk i benen. Det kändes som om jag skulle kunna springa hur långt som helst.. Läs mer >>

Medveten Andning för Optimal Idrottsprestation

Andningskurs för Optimal Idrottsprestation

Vi kan inte springa, simma, cykla eller bibehålla koncentration, styrka och uthållighet på ett optimalt sätt om andningen är försämrad. Kursen. Medveten Andning för Optimal Idrottsprestation riktar sig till dig som tränar och vill effektivisera syresättningen av dina muskler och din hjärna och därmed förbättra din uthållighet, återhämtning och fysiska och mentala styrka. Kunskapen och övningarna är generella och går att tillämpa inom de flesta idrotter.  Läs mer >>

Hela kroppen kokade av energi efter tejploppet

Hela kroppen kokade av energi efter tejploppet

Jag sprang Falkenbergs Stadslopp på 10 km med förtejpad mun för att väcka lite uppmärksamhet kring näsandning. Efter loppet var det litet festligheter och jag var i säng kl. 01. Helt oplanerat och överraskande vaknade jag redan kl. 06. Hela kroppen kokade av energi och jag beslöt då att jag skulle köra en halvmara under förmiddagen som test efter lördagens tuffa lopp. Har aldrig någonsin varit med om en så positiv reaktion i kroppen så snabbt efter fysisk ansträngning.  Läs mer >>

Instruktörskurs Medveten Andning 15 april 2015

Ny kurs Andningsinstruktör start 25 augusti 2015

Nästa tillfälle för vår populära Instruktörskurs i Medveten Andning går 25 augusti - 20 oktober. På kursen går vi igenom andningens ABC från grunden, vilket skapar en djupgående förståelse för hur viktig vår andning är för alla aspekter av våra liv – fysiskt, mentalt och känslomässigt. Om det är något eller några datum som du inte har möjlighet att närvara så går det utmärkt att se kursen i efterhand då alla kurstillfällen spelas in och blir tillgångligt några timmar efter avslutad kurs Läs mer >> 

Effektiv andning ger ökad prestationsförmåga

Effektiv andning ger ökad prestationsförmåga

En undersökning bland 331 idrottare, från motionär till elit, visade att vid maxprestation var det hela 65% som angav att andningen var den begränsade faktorn. Men hur många tränar aktivt på att förbättra sin andning för en optimal syresättning när vi joggar, cyklar, spelar fotboll, golf eller ishockey? I denna artikel listas 11 saker som visar varför en effektiv andning är viktig för ökad prestationsförmåga.  Läs mer  >>