Nummer 1 - 2020

Innehåll

  1. Podcast - Stresspodden: Andas dig frisk
  2. Kundberättelse - Resultaten efter 28-dagars andningsträning är “oroväckande” bra!
  3. Andningsminuten - Vi firar Andningens dag genom att andas tillsammans under Andningsminuten
  4. Kurs - "Ny Instruktörskurs i Medveten Andning börjar 15 januari"
  5. Populära artiklar - Fem av de populäraste artiklarna på hemsidan
Medveten Andning
Hej !

I detta nummer av AndningsNYTT kan du lyssna på det intressanta samtalet jag hade med härliga energiknippet Petra Sundqvist som driver Stresspodden, tillsammans med Maria Helander. Du kan också ta del av Mats Ädels fina kundberättelse om hur en förbättrad andning har sänkt hans blodtryck, minskat stressen, förbättrat sömnen och hur hans hjärnspöken har slutat gäcka honom.

Söndagen den 3:e februari är det Andningens Dag och klockan 20:30-21:00 kör vi Andningsminuten, ett kostnadsfritt event via nätet som du ansluter till via din dator/surfplatta/mobil. Vi andas tillsammans och tänker snälla tankar om varandra. Mer information och anmälan >>

Den 15 januari börjar en ny omgång av vår populära Instruktörskurs, som vanligt både på svenska och engelska. Om du är sugen så finns det fortfarande möjlighet att hänga på. Mer info och anmälan >>. Några kommentarer från tidigare kursdeltagare:
  • - Lärorik, intressant, lätt att hänga med, mycket hälsofrämjande, underhållande, omskakande och framförallt utvecklande.
  • - Jag är otroligt glad över att jag fick delta och lära mig så mycket nytt.
  • - Den bästa kursen NÅGONSIN!
Andas lugnt 😊
/Anders
Stresspodden: Andas dig frisk

Stresspodden: Andas dig frisk

Glass, pizza och läsk. Det var vad Anders kropp och hjärna skrek efter när han i forskningssyfte andades enbart med munnen under 10 dagar. Stresspodden snackar med Sveriges andningsexpert, Anders Olsson, för att fördjupa oss i det här med hur andning påverkar hälsa. Och som Anders upplevde i forskningsprojektet, hur fel andning skapar ohälsa på några få dagar.

Vi börjar intervjun med att ställa några sant eller falskt-frågor till Anders:
  • Andas i en papperspåse för att minska ångest, är det sant eller falskt att det funkar? – Sant
  • Vi får syrebrist av att vi andas mer? – Sant
  • Vi får syrebrist av att vi andas mer? – Sant
  • Vad vi äter kan påverka andningen? – Sant
  • Vi får en ökad blodcirkulation om vi tar ett fotbad med bikarbonat? – Sant
  • Rätt andning minskar åderbråck? – Sant
Lyssna vidare i podden om du vill få reda på varför de här grejorna funkar.
Resultaten efter 28-dagars andningsträning är “oroväckande” bra!

Resultaten efter 28-dagars andningsträning är “oroväckande” bra!

Trots att jag tränat fysiskt regelbundet och inte är överviktig har jag haft ett förhöjt blodtryck. Har haft sömnstörningar och varit väldigt ljudkänslig och lättväckt. Även om det kanske inte märkts utåt har jag haft en inre stress och prestationsångest, framförallt om jag ska hålla föredrag, gå på dejter eller ha svåra samtal.

Mitt koffeinintag var obegränsat och när jag väl började äta godis eller kakor kunde jag inte sluta förrän påsen var tom. Lite så var det med flaskan och alkoholen i mina sena tonår.

Förutom förbättring av ovanstående har andningsträningen gett mig en mängd andra vinster.
Andningsminuten

Andningsminuten på Andningens Dag

Den 3:e februari infaller Andningens Dag. I samband med det så håller vi ett kortare event klockan 20:30-21:00 - Andningsminuten, där du ansluter via din dator/surfplatta/mobil (vi använder Zoom).

Genom att andas tillsammans under Andningsminuten och tänka snälla tankar om oss själva, om andra och om Medveten Andning så skapar vi en större kärlek till oss själva, starkare band med andra och bidrar samtidigt till att Medveten Andning blir en allt starkare signal som attraherar fler människor som är i behov av detta detta enkla men kraftfulla verktyg.
medveten-andning-instruktor-aug-2020_fb

Medveten Andning Instruktörskurs

✅ Vill du ta din hälsa till nästa nivå? Förbättra din sömn, få mer energi, minska stress?
✅ Vill du öka din medvetenhet, bli mer närvarande och fatta klokare beslut i din vardag?
✅ Vill du lära dig effektiva verktyg för att hantera rädsla, ilska, sorg och oro?
✅ Vill du uppgradera dina undermedvetna program som hindrar dig nå dina drömmar?
✅ Vill du balansera din kropps pH?
✅ Vill du lära dig om hur en försämrad andning kan bidra till övervikt, astma, allergier, kronisk nästäppa, smärta och värk, utbrändhet?
✅ Vill du använda kunskapen för egen del eller lära ut den till andra?

Då är du varmt välkommen att anmäla dig till Instruktörskursen i Medveten Andning som börjar den 15:e januari 2020.

En ny omgång av vår populära Instruktörskurs startar den 15 januari 2019. Kursen innehåller fyra moduler fördelat på 12 st kurstillfällen à 2 timmar. De fyra modulerna är:
  1. Andningsträning, andningsfysiologi och coaching
  2. Andning, personlig utveckling och inlärning
  3. Andning vid fysisk aktivitet, hållning, rörelser
  4. Andningsrelaterade hälsoproblem
Populära artiklar

Populära artiklar

Här är en lista på fem av de populäraste artiklarna på hemsidan:
  1. Hur du frigör en täppt näsa >>
  2. Stärk ditt hjärta med rätt andning >>
  3. Munandning påverkar tänder, ansikte, leende och luftvägar negativt >>
  4. Förbättra din andning – Förbättra din astma >>
  5. Koldioxidtrycket viktigare än blodtrycket >>
facebook twitter instagram